29 juni 2009

Own you age, act your age...

Att vara sig själv har inte alltid varit lätt, helt enkelt för att man inte riktigt har vetat vem man är.
Jo kanske en gång i de yngre tonåren, då jag fick en förnimmelse om vem jag var, men den var så kort och snabb och jag för ung och för dum för att förstå vad den flyktiga känslan egentligen stod för.
I dag efter en hel livstid av sökande tillbaka till den känslan ligger jag i min solstol och upptäcker att jag inte längre söker, jag är hemma! Gud hur det gick till?
Tror jag sov på saken men hemma i mitt bo av kött och blod är jag i alla fall..så skönt. Jag ställer mig upp och gratulerar mig själv, well done, jag är FRIIII!!!
Läste härom veckan i Tara, ”Hallå! Ja vi är 40+, helt okej, härligt!” 40 är det nya 40! Ungdomsfixeringen är på väg ut stod det, mja..det vet jag inte om jag vill skriva under på, visst blir jag glad när någon berömmer mig som 35åring, men det får ju förstås sättas i sitt rätta sammanhang, krogen efter midnatt erhmm.

Men, kanske har vi helt enkelt, vår generation kvinnor kommit hem till slut och slutat jaga ungdomen och glider in en ny värld av självkännedom, kärlek och trygghet till oss själva så att vi stolta kan visa hur vackra vi är på insidan och inte bara putsa på utsidan. Strunt i valkarna och rynkorna de kommer man ändå inte ifrån, alla kan ju inte även om man vill men pga hänsyn till andra som Cindy Crawford låta sig fotograferas för en tidning iklädd endast raklödder. Jag kommer att åldras med min ålder och älska mina valkar och rynkor som tycks komma i sjok över natten, men de är mina, att vårda och älska.

Som slutkläm i Tara-artikeln stod det att Jane Fonda säger att hon vid 71år äntligen funnit sitt sanna jag, Tara säger att som kvinnor av vår tid, så länge tänker vi inte vänta!
Nääh!..För jag är mitt sanna jag vid 46 och vilket fantastiskt, rikt, lyckligt och glädjefullt liv jag har idag och jag är fri att välja varje dag!

Jag är nöjd med vad jag är i dag! Cindy 43
Foto: Expressen & Allure

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails