6 juli 2009

Energy kick a day like this...

Efter en fantastisk helg med besök av bästisar, lång lunch med vinkylare på utreservering, sena nätter och tokerier, sen frukost i byn sedan loj eftermiddag i solstolarna, gabflabblandet över summeringarna av helgens händelser vaknar jag idag och upptäcker att energinivån har sjunkit under nollstrecket

Just som jag höll på att deppa ihop över att det fina vädret flytt sin kos och vinden känns stram och kall, solen inte alls är så värmande längre och jag smärtsamt inser likt en hemsk baksmälla att de lata dagarna är över och jobb väntar, får jag ett samtal från en barndomsvän från grundskolan, så kul.
En av våra eldsjälar i klassen Cattis, wow hur mår du och vad händer? Vi kastar oss in alla händelser och uppdateringar om vad som hänt, vi har inte pratat på fem år.
Cattis är varm och empatisk och med helt outsinande energi som hon haft hela livet och den energin smittade av sig även på trögstartade mig.
Som en räddande ängel kom hon till mig nästan som i ett kall denna morgon och gav mig en härlig energikick, taaaack Cattis.

Upprymd och entusiastisk känner jag mig nu beredd att möta dagen.
Tror jag börjar med att städa hela huset, bädda om alla sängarna, sen tvätta och sen kanske jag tar fram målarpenslarna igen.

Här en bra låt jag som hörde häromdagen, rätt gammal eller mycket gammal låt men den funkar fortfarande som en energikicker av Cattis kaliber.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails